Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter ->
Berliner Tage für Alte Musik
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Andreas Palsgård


Posts: 29
Nørrebro

Post #1 Posted: Sat Sep 29, 2007 10:34    Post subject: Berliner Tage für Alte Musik
  Tidlig-musikfestival i Berlin d. 26-28 oktober.

Jeg overvejer kraftigt at tage derned primært for at besøge musikinstrument markedet - højst sandsynligt om fredagen, d. 26. oktober.

Andre der kan fristes til at tage med?

http://www.berlinaltemusik.com

/Andreas
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #2 Posted: Sat Sep 29, 2007 13:10    
  Skal måske arbejde den weekend... og forresten er der også Torden over Tortuga den weekend.
Syntes bare lige, jeg ville nævne det... Wink
Hop til top
Send private message
Andreas Palsgård


Posts: 29
Nørrebro

Post #3 Posted: Sat Sep 29, 2007 16:45    
  Det foregår indenfor, så lidt torden skader vel ikke

En anden mulighed er Early Music Festival i Greenwich, 9-11 november.
Det er dog primært barokinstrumenter - mange mange fløjter og violiner, men de har en brugt-instrument-børs der kan være turen værd (og den er dyr nok!).
Det er dog ekstremt sparsomt med drejelirer, sækkepiber og de mere eksotiske instrumenter, hvor jeg tror der er mere af det i berlin.

http://www.e-m-s.com/exhib/exstart.html

Hop til top
Send private message
Louise Svane Thomsen

Se fuldt billede
Posts: 10
Kolding

Post #4 Posted: Sun Sep 30, 2007 21:43    
  Jeg kunne eventuelt godt fristes til at tage med. Nu er jeg jo først og fremmest violinist, så en festival for barokvioliner lyder jo tillokkende. Sig til, hvis der kommer flere på..
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #5 Posted: Mon Oct 01, 2007 12:42    
  Et indendørs instrumentmarked. Det kunne godt lyde farligt

Jeg har hørt om festivallen i Berlin ved flere lejligheder, og som jeg har forstået det, er det temmeligt stort - i hvert fald i Tyskland.

@Anders
Hvis du vil på musikinstrument markedet så vil jeg uden at vide mere om arrangementet i Berlin slå festivallen i St. Chartier op som et must!

Jeg tror desværre ikke jeg har spenderehatten på, men det kunne da være interessant at se nærmere på det. Har du et overslag på hvad sådan en smuttur kan koste?


For lige at komme med et modstykke til Greenwich festivallen, så er der Drehleier und Dudelsack festival i midten af maj måned. Vi er nogen som har tænkt på at fylde en bil (bus?) og køre til Frankfurt næste år hvis nogen er interesserede.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #6 Posted: Mon Oct 01, 2007 16:33    
  Torden over Tortuga er udskudt, så nu er der ingen undskyldning for ikke at tage med til Tyskerlandet Smile
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Andreas Palsgård


Posts: 29
Nørrebro

Post #7 Posted: Mon Oct 01, 2007 18:08    
  @Nico Ja, st. chartier er et must, men jeg kunne desværre ikke tage derned i år, så måske til næste år.

En tur til Berlin vil koste ca. 500 kr med bus (tur+retur), men så kræver det også en overnatning grundet festivalens program, dvs. måske yderligere 500 for seng+mad.

Greenwich er noget dyrere da det jo kræver fly, men 1200 kr for flybillet er nok ikke skudt ved siden af. Dog er transport i London også usædvanlig dyr, så yderligere 500 kr for tog og bus til/fra festivalen slipper man ikke for. Man kan lave det som en endagstur - det gjorde Jens og jeg sidste år, men det kostede os også begge to 2000 kr i alt for turen alene - én dag, alt betalt.

/andreas
Hop til top
Send private message
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #8 Posted: Tue Oct 02, 2007 20:20    
  *ding*
En billet til London kan laves for 600 eller derunder retur, hvis man er svineheldig hos RyanAir.
Derudover er der tricks til transport. Undergrundsbanen er møgdyr, men da jeg boede derovre kunne man få et Bus Pass, til £2 for en hel dag for to zoner. (Londons transportsystem er zoneinddelt med centrum som zone et, og så hut jeg visker ligger Greenwich i zone 2). Det tager lidt længere med busserne end med undergrunden, til gengæld ser man mere af byen.
Overnatning i London kan hvis man ser sig for klares for mellem 150-200 kr pr. nat. Mad er DYR - men hvis man køber frokost/morgenmad i et supermarked og ikke kun handler i centrum går det endda. Der ligger et par udmærkede købmænd i Greenwich, en af dem sælger også dejlig øl kan jeg huske

PS: Bus Passes køber man ved udvalgte købmænd/kiosker, ikke i busserne.
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Andreas Palsgård


Posts: 29
Nørrebro

Post #9 Posted: Wed Oct 03, 2007 10:50    
  

@Lise: Toget fra lufthavnen til centrum er ikke omfattet af rabatordninger og koster omkring 200 kr hver vej.

/Andreas

Hop til top
Send private message
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #10 Posted: Thu Oct 04, 2007 0:34    
  Nååååårh ja Very Happy den havde jeg glemt Smile
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Kirstine Krath Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 41
Odense - Allesø

Post #11 Posted: Thu Oct 04, 2007 17:10    
  ærgeligt at man ikek har pengene :s Men lyder ufatteligt herligt.
Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Andreas Palsgård


Posts: 29
Nørrebro

Post #12 Posted: Thu Oct 04, 2007 20:42    
  En tur til berlin er ikke så dyr. Tur/ retur kan gøres for 500 kr og en overnatning på feks Die Fabrik, bliver billigere jo flere man er. Helt ned til 12 euro tror jeg v/ 7 pers i et værelse.

Jeg har næsten besluttet mig for Berlin - tror ikke jeg får råd til London,
så sig til hvis nogen af jer beslutter jeg for det samme.

/Andreas
Hop til top
Send private message
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #13 Posted: Thu Dec 06, 2007 19:04    
  var der nogen sinde nogen der kom afsted?
Fortæl fortæl...
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B