Pelle Nybirk
|
#1 Posted: Mon Dec 08, 2008 12:59 Post subject: Kan ikke finde teksten |
|
|
| Hej derude! Jeg har forgæves søgt efter teksten til en sang jeg hørte i sommers på et middelaldermarked. Kan huske følgende:
"Drik nu og bliv salig, hvor sang er der moral i Drik på kroen, dans på kroen til den lyse morgenstund"
Er der nogle derude der kan hjælpe mig? | |
|
|
|
|
Rikke Munchkin Sørensen
|
#2 Posted: Mon Dec 08, 2008 13:07 |
|
|
| Jeg kan sige så meget, som at sangen ikke ligger på vores hjemmeside. Jeg har heller aldrig selv hørt den, men måske nogle andre herinde har?
Ellers kunne det være en hjælp, hvis du kan huske, hvem der optrådte med den. Tilsammen tror jeg at vi har kontakter til de fleste middelaldermusikgrupper herinde, og så kunne vi måske hjælpe med en e-mail eller et telefonnummer på én, som kender teksten. | |
|
|
|
|
Mads Kjøller-Henningsen
|
#3 Posted: Mon Dec 08, 2008 13:57 |
|
|
| Jeg er temmelig sikker på at det er Cantus Firimus'ernes drikkekvad som de selv har forfattet og optræder med tit og ofte. Louise, Tine og Nicolas kan helt sikkert være behjælpelige, hvis du smider dem en PM.
/Mads | |
|
|
|
|
Jens Jellingsø
|
#4 Posted: Mon Dec 08, 2008 16:39 |
|
|
| Der må jeg korrigere dig Mads, det er en af Krapyls drikkeviser. Det er en hjemmestrikket oversættelse af en svensk drikkevise, som vi faktisk netop har indspillet | |
|
|
|
|
Mads Kjøller-Henningsen
|
#5 Posted: Mon Dec 08, 2008 16:47 |
|
|
| Uuuuh... det beklager jeg sgu, Jens.
Men Firimusserne bruger den da også ikke? | |
|
|
|
|
Nicolas Koch-Simms
|
#6 Posted: Mon Dec 08, 2008 17:38 |
|
|
| @Mads Nej det er en anden en. | |
|
|
|
|
Pelle Nybirk
|
#7 Posted: Mon Dec 08, 2008 20:40 |
|
|
| Nå ja, det var sgu da Krapyl der spillede den! De var helt vildt fede! Men hvad har de mulighed for at smide teksten op? Mvh Pelle | |
|
|
|
|
Signe Winther
|
#8 Posted: Tue Dec 09, 2008 0:38 |
|
|
| Så skal du næsten sende en PM til Jens Jellingsoe eller Simon og høre ad, om det er en, de vil dele ud af | |
|
|
|
|
|