|
|
Log in to check your private messages
SvarreJuhl
|
#16 Posted: Wed Sep 21, 2011 15:38 |
|
|
|
|
 |
|
|
Signe Winther

|
#17 Posted: Thu Sep 22, 2011 1:09 |
|
|
| Rikke: nå, det var så i hvert fald ikke alt stemmen, jeg kunne i forvejen. Jeg er lidt nysgerrig, om du kun vil have én person pr stemme, eller om om flere kan indsynge et par af stemmerne hver?  | |
|
 |
|
|
Rikke Munchkin Sørensen

|
#18 Posted: Thu Sep 22, 2011 11:51 |
|
|
| Min tanke er, at der skal være så mange som muligt på hver af de tre understemmer (i praksis vil jeg tro, det bliver 3-5 stykker). Melodistemmen er kun de to forsangere.
Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med, at 'flere indsynger et par af stemmerne hver', men jeg forestiller mig, at det bliver bedst, hvis man laver koroptagelsen i én omgang, så folk føler og følger hinanden fremfor en indspilning (og det også går det hurtigere, og folk ikke behøver kunne mere end én stemme).
Var det svar på dit spørgsmål og/eller giver det anledning til nye?  | |
|
 |
|
|
Signe Winther

|
#19 Posted: Thu Sep 22, 2011 21:43 |
|
|
| Uden at have viden om alt det tekniske, så tror jeg, at stemmerne bliver mere rene, hvis de indspilles hver for sig. Metronomen burde sikre, at det blev tight. Og du kan få flere sangere på hver af stemmerne -selv om en del af Frederikshavnergruppen er til stede og burde kunne mindst en af stemmerne hver  Så nej, det gav egentlig ikke anledning til nye spørgsmål, men et slags forslag XD | |
|
 |
|
|
Rikke Munchkin Sørensen

|
#20 Posted: Thu Sep 22, 2011 22:43 |
|
|
| Jeg tænker, at det kan være et problem, at der ikke er hørebøffer nok til alle korsangerne... så hvis ikke de kan høre hinanden live, så intonerer de ikke nødvendigvis ens på alle sporene.
Tid er måske også en faktor?
Tjah... og husker bare, at vi gjorde det på den måde med Midvinter, og så var det nok meget godt.
Men hvad siger Colberg? | |
|
 |
|
|
Christian Colberg

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran
|
#21 Posted: Thu Sep 22, 2011 23:07 |
|
|
| I har begge to fat i den lange ende.bdet hele afhænger af hvor godt det folkbhar øvet op til indspilningen, og hvor godt det lyder samt antallet af fejl. Det bedste ville være at det kunne tages i et fældes rum, hvor koret er opdelt i de forskellige stemmer. Men problemet er at hvis en laver fejl, så skal alles tages om. Jeg tænker lidt mere over det, og lægger en plan sammen med min bror. | |
|
 |
|
|

Barok-skjald
|
#22 Posted: Sun Oct 02, 2011 10:38 |
|
|
| Jeg er også gerne med på flerstemmig kor. Jeg har 9 års kor-erfaring, og er vant til at lære en stemme hurtigt (oftest på location, med et par timers deadline). Har før sunget både alt, mezzosopran og sopran (og en enkelt gang en over-sopran-stemme), men er nok bedst på sopran. | |
|
 |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
|
|
|
|