Lise Rasmussen

|
#16 Posted: Wed Sep 12, 2007 19:03 |
|
|
| Jeg kan gøre et forsøg, men ellers kan jeg helt sikkert finde nogen der kan. | |
|
 |
|
|
Lotte Brinch Plougheld
|
#17 Posted: Sat Sep 15, 2007 21:15 |
|
|
| Eftersom den hverken skal udgives eller på anden måde publiseres skulle der ikke være noget problem. Så længe det fremgår hvem der har lavet den og at den ligger på en uskyldig website som denne er ophavsret ikke noget problem. | |
|
 |
|
|
Kirstine Krath Nielsen

|
#18 Posted: Sun Sep 16, 2007 19:13 |
|
|
| Lise - lækkert! For har et nyt plade projekt igang omkring Nordiskmythologi og sagaerne Så det ville bare være guld | |
|
 |
|
|
Lotte Brinch Plougheld
|
#19 Posted: Sun Sep 16, 2007 20:41 Post subject: mht. ophavsretten på B.S Ingemann o.lig. |
|
|
| Ophavsretten til tekster frafalder efter 25 års dagen for forfatterens død.
Men af respekt skal man stadig lige huske at skrive hvem man har lånt den fra. | |
|
 |
|
|
Jens Jellingsø

|
#20 Posted: Mon Sep 17, 2007 9:02 |
|
|
| @ Lotte: Gælder der samme regler for komposition? Og kan det f.eks. ikke lade sig gøre for forfattere/komponister at lade familien arve deres rettigheder? Familiemedlemmer kan jo f.eks. modtage royalties... | |
|
 |
|
|
Lotte Brinch Plougheld
|
#21 Posted: Tue Sep 18, 2007 12:43 |
|
|
| Ja, de samme regler gælder. Ophavsretten stopper efter 25 år så hvis der skulle komme familiemedlemmer eller andet så har de ingen ret over det mere.
Der er i nogen tilfælde det du kalder royalties, fx gælder dette for visse af John Mogensens sange, men i B.S Ingemanns tilfælde gælder det ikke.
Derfor er konklusionen på dette, at B.S Ingemanns tekst kan godt uploades til skjaldesang.dk uden at det får konsekvenser for nogen.
Men husk alligevel at respektere den egentlige forfatter og vær 100% sikker på at teksten passer ind med skjaldesangs sidens idé.
| |
|
 |
|
|
Lasse Samson Thomsen

|
#22 Posted: Tue Sep 18, 2007 22:45 Post subject: Hvordan?? |
|
|
| Lidt dumt spørger jeg så....Hvordan uploader man tekster?? o.O | |
|
 |
|
|
Nicolas Koch-Simms

|
#23 Posted: Tue Sep 18, 2007 23:33 |
|
|
| Åben en tilfældig titel og klik på "tilføj sang" i toppen af siden. | |
|
 |
|
|
Lasse Samson Thomsen

|
#24 Posted: Tue Oct 09, 2007 9:17 |
|
|
|
|
 |
|
|
Lasse Samson Thomsen

|
#25 Posted: Sun Nov 04, 2007 21:45 Post subject: Uploadet! |
|
|
| Så er sangen endelig blevet uploadet og en lille mp3 bid er blevet sendt med. Der er indsunget 1. 2. og sidste vers, den sidste fordi jeg synes der skal tempoets sættes meget ned.
Min stemme er nok ikke den aller bedste men synes i for en ide om hvilken Melodi JEG havde forstillet mig. (; Den er jo altid åben for andre fortolkninger.. (:
Jeg skal nok prøve at sætte nogle noder sammen en dag. (: Måske Gode (gamle) Colberg kan hjælpe med det? (: | |
|
 |
|
|
Rikke Munchkin Sørensen

|
#26 Posted: Mon Nov 05, 2007 0:52 |
|
|
| Det lyder da fint nok, Lasse 
Måske skulle du prøve at lave en optagelse, hvor du har mikrofonen lidt længere væk fra munden. Det lyder, som om der er noget støj på linjen fra dit åndedrag (for stemmen som sådan er da god nok ). | |
|
 |
|
|
Lasse Samson Thomsen

|
#27 Posted: Mon Nov 05, 2007 17:55 |
|
|
| Taaak..xD Det lyder som en god idé... Jeg optager lige en ny i weekenden så. (: | |
|
 |
|
|
Lasse Samson Thomsen

|
#28 Posted: Tue Nov 06, 2007 18:14 |
|
|
| Nu har jeg lavet en ny optagelse... Er der en der kan slette den gamle??? | |
|
 |