Nicolas Koch-Simms

|
#16 Posted: Thu Dec 06, 2007 22:33 |
|
|
| "jeg slynger skalmejen mod Munchkin, og trækker hin tud så lang.."
 | |
|
 |
|
|
Mads Kjøller-Henningsen

|
#17 Posted: Thu Dec 06, 2007 22:35 |
|
|
| Nør-de-nør-de-nør-de-nør-de-nør-de-nør-de-nør-de..... (Synges med skiftevis to vilkårelige toner, dog med et lille sekunds interval på hver stavelse, crescendo)
Wow hvor kan man få lyst til et liv nogengange  | |
|
 |
|
|
Rikke Munchkin Sørensen

|
#18 Posted: Thu Dec 06, 2007 23:03 |
|
|
| Nico: Jamen, det var Lise der spurgte!  | |
|
 |
|
|
Nicolas Koch-Simms

|
#19 Posted: Tue Dec 11, 2007 17:28 |
|
|
| Rikke skriver:
"Gode, gamle Carl har "bare" leveret melodien til sangen (og jeg ved såmænd ikke engang, om han selv spillede Skalmeje)"
På musikhistorisk museum befinder sig en skalmeje som er lavet af Peer Chr. Gaardsted fra Landsbyen Lihme ved Skive. Han gav instrumentet til Jeppe Aakjær som siden forærede den til Carl Nielsen
Om de nu har gået rundt og spillet på den, skal jeg ikke kunne sige, men det skulle da være mærkeligt om om de ikke har prøvet at puste i den... | |
|
 |
|
|
Andreas Palsgård
|
#20 Posted: Sat Jan 12, 2008 0:41 |
|
|
| Hvor på blågårdsgade hænger den seddel? Jeg kunne da godt tænke mig at se hans "forretning" =)
/Andreas | |
|
 |
|
|
Nicolas Koch-Simms

|
#21 Posted: Sat Jan 12, 2008 18:07 |
|
|
| Det skulle jeg måske have nævnt.... Jeg kan ikke huske nummeret, men det er på venstre hånd, når man kører fra Nørrebrogade og lige inden bageren. Der er et gitter for butiksvinduet og ruden er blændet indefra med gråbrunt papir. | |
|
 |
|
|
Nicolas Koch-Simms

|
#22 Posted: Sat Feb 23, 2008 2:47 |
|
|
| Jeg har lige modtaget en personlig mail fra Yazar med et tak for opmærksomheden omkring hans instrumenter Har nogen herfra været forbi og hilse? | |
|
 |
|
|
Andreas Palsgård
|
#23 Posted: Tue Aug 19, 2008 17:08 |
|
|
| Har Yazar lukket butikken eller han bare flyttet ?
/Andreas | |
|
 |
|
|
Johan Vedel

|
#24 Posted: Thu May 19, 2011 20:37 |
|
|
| Jeg var lige forbi Yasars butik her igår. Det ser ud til at han har solgt butikken videre til nogen andre. Der er i hvertfald en tøjbutik nu, hvor Yasar skulle have haft sin butik. Men - man kan da vel stadig ringe til ham. Det er bare ikke helt det samme..... | |
|
 |
|
|
|