Rikke Munchkin Sørensen

|
#1 Posted: Tue Jul 12, 2011 16:39 Post subject: Nattens væsener (Munchin arrangerer) |
|
|
| TONEART Am (eller Hm, hvis det passer sangerne bedre)
TEMPO 130 pr. kvartnode
TAKTART 4/4
INSTRUMENTER Drejelire Dyb whistle (G hvis Am, A hvis Hm) Tromme af en art...
SANGERE To kvinder, der ligger lunt og rart i tonelejet Evt. ah-kor
OPBYGNING:
INTRO Drejelire (måske lige med et par taktslags startdrone eller fire) spiller de første to linjer af melodien Holder tonen/dronen, mens whistle spiller tredje linje. Fjerde linje: Fløjten spiller melodi, lire spiller melodi eller andenstemme (samme som der synges senere)
1.-4. VERS: Tromme på (simpel på 2. og måske 4. slag eller noget langsom bodhrán med kantslag) I nogle af versene vil der være en simpel andenstemme i sidste linje (noder tilgår).
MELLEMSPIL Drejelire spiller melodi, fløjte spiller variation [tilgår] og tromme bliver måske lidt mere markant
5.-6. VERS Som vers 1-4
OUTRO: De sidste to linjer gentages af drejelire+ fløjte
Sangere: Liselle + Signe (hvis hun kan) Drejelire: Amanda Whistle: Munchkin Tromme: Troels
| |
|
 |
|
|
Christian Colberg

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran
|
#2 Posted: Sun Sep 11, 2011 22:45 |
|
|
|
|
 |
|
|
Liselle Angelique Evers Krog Awwal

|
#3 Posted: Mon Sep 12, 2011 15:36 |
|
|
| Jeg vil gerne tilbyde mig selv som én af sangerne på denne, medmindre forfatteren har indvendinger (eller andre i tankerne).
(I samme ombæring foreslår jeg Signe Winther som den anden. Vi sang den en del til Kongens Epilog sidste år - dog med en anden tekst jeg havde forfattet til lejligheden, som hyldest til en af Praedias gudinder, Lynzia). | |
|
 |
|
|
Rikke Munchkin Sørensen

|
#4 Posted: Mon Sep 12, 2011 17:13 |
|
|
| Købt! Passer tonelejet jer?
...og har I fundet ud af, hvor længe det lyder fedest at holde den overlappende tone? Jeg er nemlig ubeslutsom på det punkt  | |
|
 |
|
|
Laura Sofie Holmegaard
|
#5 Posted: Thu Sep 15, 2011 19:28 |
|
|
| Jeg kan godt være reservesanger her, til hvis nu Signe ikke kan.  | |
|
 |
|
|
Signe Winther

|
#6 Posted: Tue Sep 20, 2011 22:02 |
|
|
| Jeg skal lige have fundet ud af, om jeg kan klare at overnatte på skolen, men ellers er jeg rigtig frisk på at synge med Selle  | |
|
 |
|
|
Christian Colberg

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran
|
#7 Posted: Mon Sep 26, 2011 23:14 |
|
|
| jeg har lagt en ny PDF fil op med Rikkes ændringer + tekst
| |
|
 |
|
|
Rikke Munchkin Sørensen

|
#8 Posted: Tue Sep 27, 2011 8:02 |
|
|
| Super 
Bemærk i øvrigt, kære sangere, at der er en andenstemme på sidste linje. Den skal ikke synges i hvert vers, men i nogle af dem. Hvilke præcis er jeg ved at finde ud af.
Signe, du må meget gerne lige tjekke, om det er for dybt for dig, eller om det er ok... | |
|
 |
|
|
Malene Grim
|
#9 Posted: Wed Sep 28, 2011 18:34 |
|
|
| Ellers så ved jeg at min sangstemme ligger lidt dybere end Signes, så jeg vil gerne hvis Signe vel at mærke ikke kan overkomme det ^^ | |
|
 |
|
|
|