Sofie liv pedersen
|
#1 Posted: Mon Jun 11, 2007 13:58 Post subject: tekster søges, manden der opfandt øl og Vandringsmanden |
|
|
| som sagt jeg søger disse to tekster og gerne akkorder, jeg er ikke helt sikker på om titlen på den første sang, manden der opfandt øl, men den handler ihvertfald om manden der opfandt øl, og er en dansk oversættelse på en irsk drikkesang. desuden har jeg flere gange fået at vide at vandringsmanden ikke må ligges ind på denne side, men hvis en eller anden ligger inde med den, vil jeg vare rigtig glad hvis teksten kunne blive sendt til mig enten på email eller PM. og så lover jeg højt og helligt ikke at ligge den ud på nettet.
på forhånd tak.
ninnusofie@hotmail.com | |
|
 |
|
|
Jens Jellingsø

|
#2 Posted: Mon Jun 11, 2007 14:39 |
|
|
| Jeg ved at Mikkel Brunberg har teksten til "manden der opfandt øl", men om den er tilgængelig online, ved jeg ikke...Jeg skal prøve at spørge ham i aften når jeg ser ham, hvor han har den fra, eller om han vil lægge den op... | |
|
 |
|
|
Rikke Munchkin Sørensen

|
#3 Posted: Mon Jun 11, 2007 15:31 |
|
|
| Da det er De Gyldne Løver, der har oversat "Manden som opfandt øl", har vi teknisk set ikke tilladelse til at lægge den op, men den ligger på en fanside for De Gyldne Løver på http://www.paragraf26.dk/
Klik på "Løvernes sangtekster," og så står sangene ellers i alfabetisk rækkefølge.
| |
|
 |
|
|
Sofie liv pedersen
|
#4 Posted: Mon Jun 11, 2007 18:17 |
|
|
| Tusind Tak  | |
|
 |
|
|
Morten Musicus

|
#5 Posted: Mon Jun 11, 2007 22:40 |
|
|
| Hmm, der er sikkert flere sange om vandringsmanden, er det den der starter med "går gennem lande, går gennem skov...." I så fald har jeg lavet en udgave på mit "Gud og Fanden" album, og jeg har lagt tekster ud til interesserede, her er stedet hvorfra man kan linke til Vandringsmanden.
| |
|
 |
|
|
Christian Colberg

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran
|
#6 Posted: Tue Jun 12, 2007 0:05 |
|
|
| Jeg har givet Sofie akkorderne til Manden der opfandte øl. Den anden sang tror jeg er den der har et omkvæd der starter: "Hvor vil han vandre og hvor vil han hen...."
En sang af Jonas Uri. Vi har haft denne sang oppe og diskutere før, og det bedste man kan gøre er at kontakte ham pr mail... kan dog ikke huske den pt.
mvh Christian | |
|
 |
|
|
Sofie liv pedersen
|
#7 Posted: Tue Jun 12, 2007 11:07 |
|
|
| Morten, det er desværre den forkerte sang, det er faktisk den sang som Christian refereer til jeg søger | |
|
 |
|
|
Nicolas Koch-Simms

|
#8 Posted: Tue Jun 12, 2007 14:15 |
|
|
| Jeg ved at Tore lærte den for et par år siden, så det kan da være at du kan få ham til at sende dig teksten.. | |
|
 |
|
|
Lise Rasmussen

|
#9 Posted: Tue Jun 12, 2007 23:20 |
|
|
| Ann Sofie kan den også. Jeg har aldrig taget mig sammen til at lære den. -.- Er ret sikker på at omkvædet er cirka:
Hvor vil han vandre og hvor vil han hen Vil han mon følge sit hjerte Hvor vil han vandre og hvor vil han hen Han leved' sit liv uden smerte | |
|
 |
|
|
Ann Sofie Smed Jakobsen

|
#10 Posted: Thu Aug 16, 2007 22:27 |
|
|
| sofie - jeg kan den og har den liggende - skriv mig en PM eller skriv en mail til mig, så finder vi ud af noget. gode sange kan man ikke lære sig nok af. | |
|
 |
|
|
Lasse Samson Thomsen

|
#11 Posted: Sun Sep 02, 2007 13:55 Post subject: Noder...? |
|
|
| Som altid efterlyser jeg også noder...^^ Nogen der har til "Manden der opfandt øl?" | |
|
 |
|
|
Lise Rasmussen

|
#12 Posted: Sun Sep 02, 2007 14:37 |
|
|
| Hmm. Den er ret enkel og der er vist kun tre akkorder i... Nå, den engelske passer slet ikke på den danske. Buuh. Hmm...
For (A) mange... Det (E7) en'ste... var det (A)rene postevand ...(D) savned' noget (E7)med promiller i Så (A) var der... (D)opfandt øl og (E7)det var jo for(A)di: Han... (D)Og som... (E7)kun... Og (A)alle... men (D)konen fik et (E7)føl Da (A)pludselig... (D)kom og sagde (E7)jeg har lavet (A) øl øl (E7) øl åh herligt (A)øl øl (E7) øl åh herligt...
[jeg er ret sikker på at det er ok at gengive teksten sådan her. Der er citeret fra "Manden som opfandt Øl", Jens Memphis, alle rettigheder tilfalder forfatteren.]
| |
|
 |
|
|
Rikke Munchkin Sørensen

|
#13 Posted: Tue Sep 04, 2007 0:16 |
|
|
| Godt arbejde, Lise, men manden sagde "noder," ikke "akkorder"  | |
|
 |
|
|
Lise Rasmussen

|
#14 Posted: Tue Sep 04, 2007 1:34 |
|
|
| Er et D måske ikke en node? Hvad??? Hvad???  | |
|
 |
|
|
Lasse Samson Thomsen

|
#15 Posted: Tue Sep 04, 2007 15:21 |
|
|
| Haha... 
Jo, den er? Men jeg har stadig lidt svært ved at spille efter det? ^^
Men jeg vil lige prøve at fuske lide med melodien...Måske kan man selv finde ud af hvordan det skal spilles. ^^ Er gjort med "festen er lige begyndt" .  | |
|
 |
|
|
|