Nicolas Koch-Simms

|
#1 Posted: Mon Jul 09, 2007 2:03 Post subject: Kælenavn... |
|
|
| Nu ved jeg godt at dette her kan virke en smule indspist, men jeg + de af jer som kender - og kommmer hos mig, har altså et problem med navnet Mads. Der er simpelthen for mange der hedder sådan!
Nu tænker jeg specielt på Hr. Mads K Henningsen, og derudover så min sambo (nej...ikke en neger) som lyder samme fornavn.
Derfor skal jeg/vi bruge et kælenavn til Mads (ham med fløjterne) og da jeg på dette tidspunkt er noget så fantasiforladt, så udliciterer jeg hermed opgaven til jer kære godtfolk...
Altså:
Kom med foreslag til et nyt navn til Mads!
Tak. | |
|
 |
|
|
Rikke Munchkin Sørensen

|
#2 Posted: Mon Jul 09, 2007 14:01 |
|
|
| Nu ved jeg jo ikke så meget om din sambo, og dermed hvad der skiller ham fra 'vores' Mads, men umiddelbart tænker jeg jo musik med ham den lille. Godt nok gør han det i cirka tusind forskellige instrumenter, men jeg forbinder ham stadig mest med fløjter. Så... mine ikke supergeniale og gennemtænkte, men dog måske funktionelle forslag kunne være:
Fløjte-Mads, Mads Gavn, Musik(er)-Mads, Gøgler-Mads [meeeeget sær oplevelse: Lige pludselig kunne jeg slet ikke få det til at passe, at den unge mand overhovedet hed Mads. Men det må han jo gøre... surrealistisk ], Lille-Mads, Hobitten [Se http://i210.photobucket.com/albums/bb306/Pmusica/P6300019.jpg], (evt. Dæmonhobbitten for de røde øjnes skyld), Bas-Mads (fordi han er så bas til det med instrumenter ), Folkemusik-Mads, Middelalder-Mads eller hyperenergifyldte og superfuckingmusikalske Mads 
Vi kunne også kalde ham Hans...
Som sagt kender jeg ikke den anden Mads så godt, men npr nu han er din sambo kunne han jo altid hedde Sorte Mads eller Neger-Mads  | |
|
 |
|
|
Lise Rasmussen

|
#3 Posted: Mon Jul 09, 2007 14:24 |
|
|
| Vi ku kalde ham Henning efter hans efternavn? | |
|
 |
|
|
Rikke Munchkin Sørensen

|
#4 Posted: Mon Jul 09, 2007 15:57 |
|
|
| ...eller Mads K. ligesom man gør i folkeskolen  | |
|
 |
|
|
Morten Koborg

|
#5 Posted: Tue Jul 10, 2007 0:25 |
|
|
| Nu kender jeg jo ikke den omtalte herre Mads K. Henningsen, ud over hans mange indlæg her i forummet. Det kan så måske give et fingerpeg om ham 
Navnet Mads er en dansk form af navnet Mathias.Navnet Mathias er en græsk form af et hebraisk navn med betydningen 'Guds gave'.
Halløjsa, så blev han jo næsten Helgen 
Forslag kunne være:
Hellig Mads Mads den hellige Mads af guds nåde eller blot.... Gud
Navnet Mads blev også tidligere brugt som øgenavn om en lidt dum og klodset person.
Forslag kunne derfor også være:
Klods-Mads Skvat-Mads Mads Dossel (Dossel er jysk for et drog/fummelfingret person)
... Men ellers må det være det store udvalg af instrumenter der lægger navn til:
Fløjte-Mads Lire-Mads Mads Bodhran Jøde-Mads Mads Harpe Sække Mads Mads-tin
Det var alt herfra, god fornøjelse. Ser frem til resultatet, og i sær Mads' reaktion 
/Morten | |
|
 |
|
|
Lise Rasmussen

|
#6 Posted: Tue Jul 10, 2007 2:05 |
|
|
| Eventuelt Grandmaster K.? | |
|
 |
|
|
Christian Colberg

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran
|
#7 Posted: Tue Jul 10, 2007 21:02 |
|
|
| "kunstneren tidligere kendt som Mads" | |
|
 |
|
|
Lise Rasmussen

|
#8 Posted: Wed Jul 11, 2007 0:24 |
|
|
| /me forundres over Colbergs l33t p41nt skillz | |
|
 |
|
|
Mads Kjøller-Henningsen

|
#9 Posted: Wed Jul 11, 2007 14:07 |
|
|
| HVA?? En tråd om moi, og mit nom? Det var da helt grænseoverskridende!?... og lidt sejt 
Sjove bud ellers, men generelt lidt lange, taget i betragtning at Nico kun skal bruge dem når han råber mig an i sin egen lejlighed... Men er selv blevet lidt irriteret over misforståelser ved (/i) samme lejlighed, så jeg kan kun bifalde initiativet...
Jeg har aldrig været til Prince-tricket, skønt det lyder ret sejt med det der "kunstner"-noget. Jøde-Mads er måske også lidt misvisende (lidt ligesom "sække-"). Skønt det er ret sejt med det der Guds gave-noget, er jeg skingrende ateist, og ville være lidt ked af det med den hellige og så videre... (men min far er jo faktisk blevet kaldt gud for nogle år siden...) Men tak for den grundige afhandling omkring mit navn, Morten!
"Gøgler-Mads" er jeg faktisk blevet kaldt før, men jeg synes det ville skænde det ædle hverv, at putte det på mit navn... Seriously, jeg kender mange gode gøglere ville det sgu være synd at sætte mit navn sammen med en kunst jeg (endnu) ikke behersker...
Jeg har selv ikke den store erfaring med at have kælenavn, skønt jeg har haft/har en masse: Før jeg kom til verden og blev døbt blev jeg af mor og far kaldt: "Møffe" efter grisen i Jydekompagniet: Hos min mor kan jeg stadig kendes under navne som: "Mus", "Musling" og ikke mindst "Müsli" (Den hører jeg mindst en gang dagligt). Hos mange piger + Søren fra min klasse (?) bliver jeg tit kendt som "Madsie" Hos mange drenge hedder jeg bare "Kjøller" (-sågar "Kølle" i folkeren) I folkeskolen gik jeg et halvt års tid også under navnet "Hobbitten". Hos dem der ikke rigtig kender mig hedder jeg ganske ofte "Fløjte-Mads" (Så I har også fat i noget dér) Et par gange er jeg blevet kaldt "Skidt-Mads" Hos Patrik fra Gavn bliver jeg ofte bare kaldt "[Darnsk hippie-jæval]" Hos Signe hedder jeg "snut".
Men som I kan se har jeg altså ikke et fælles-A.K.A. blandt min almene omgangskreds... Så det ville da være fedt med et "rigtigt" kælenavn...
Vælg nu et godt et og tak for opmærksomheden! 
/Mads
| |
|
 |
|
|
Lise Rasmussen

|
#10 Posted: Wed Jul 11, 2007 14:49 |
|
|
| Man ved man er eliten når man får en tråd på SkjaldeDebat, Mads  (<rant>: og mit navn (som kommer af Elizabeth) betyder Den der ærer Gud... og jeg er hedning... FLOOOOOT </rant>) | |
|
 |
|
|
Beate Horsleben
|
#11 Posted: Wed Jul 11, 2007 14:57 |
|
|
| Mads er du ikke meget modig? Jeg kan tilfoeje til Mortens indlaeg, uden at komme over i de historiske kristne navne, af Mads er sammentrukket af aeldre middeldansk Mattes.
Hmm... Morten, det navn er der vel ogsaa ved at vaere mange af. | |
|
 |
|
|
Rikke Munchkin Sørensen

|
#12 Posted: Wed Jul 11, 2007 17:48 |
|
|
| Hæ... selvfølgelig kom lille, ordlegende mig også ind omkring "Skidt-mas" i mine overvejelser, men jeg syntes det var lidt negativt/ondt at pådutte dig det, så derfor undlod jeg at nævne det 
Til gengæld kan jeg ikke se noget ondt i at tage et af de navne, der allerede findes - hvis det virker for nogle, kan det vel virke for alle (omend "snut" måske nok ikke skal blive alt for udbredt... og dog... *får et smukt, indre billede af Nico, der råber: "Snut...?" gennem hele lejligheden efter Mads ;p*)
Ellers stemmer jeg umiddelbart for Møffe, Müsli og Kjøller.
Hm... elite...? Altså, Lise, jeg ved ikke om det tæller for noget at være elitær indenfor et forum, der ikke har meget mere end 20 aktive deltagere ;P | |
|
 |
|
|
Christian Colberg

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran
|
#13 Posted: Wed Jul 11, 2007 22:26 |
|
|
| Hvorfor overhovdet give ham et navn: Han er lige som katte. Han kommer aldrig når man kalder og han stopper ikke når man råber: NEJ MADS! DU SKAL IKKE SPILLE PÅ DEN FORB.... SÆKKEPIBE!!!
Så hvorfor kalde ham noget.
Jeg stemmer derfor at vi omdøber ham til: Den
| |
|
 |
|
|
Niels Fuglsang
|
#14 Posted: Wed Jul 11, 2007 22:45 |
|
|