Lise Rasmussen

|
#1 Posted: Tue Feb 19, 2008 1:25 Post subject: Häläpati Laulu |
|
|
| Den her sang er fra et finsk børneprogram om trolden Rölli, og den har ædt min hjerne....  http://www.youtube.com/watch?v=8-t4Z5munW0 (videoen er med personer fra den japanske "anime" (tegnefilm) Naruto, så ignorer den trygt med mindre I er lisså nørdede som mig ^_^) | |
|
 |
|
|
Nicolas Koch-Simms

|
#2 Posted: Mon Mar 24, 2008 19:29 |
|
|
| Jeg faldt lige over en anden finsk trold. Pludselig gik det op for mig hvor Wulffmorgenthaler har fået ideen til Dolf fra...
Watch this!! | |
|
 |
|
|
Lise Rasmussen

|
#3 Posted: Thu Apr 24, 2008 19:39 |
|
|
|
|
 |
|
|
Aslak Vainio
|
#4 Posted: Tue Jul 08, 2008 17:00 |
|
|
| Kedsomhed.. suk.. nå.. men oversættelse følger af denne vrøvlesang.
"Finsk" 1. Häläpäti hämmää häpäti hää Häläpäti hämmää häpäti hää Häläpäti hämmää häpäti hää hämmää häpäti hää hämmää häpäti hää.
2. Ei tässä laulussa järkeä oo, mutta saahan sitä laulaa joo joo joo. Häläpäti hämmää häpäti hää, hämmää häpäti hää.
3. Lintuset laulavat kauniisti ja oopperalaulajat lujasti, mutta minäpä se laulan häläpäti hää hämmää häpäti hää.
4. Häläpäti hämmää häpäti hää häläpäti hämmää häpäti hää etc.
5. En keksinyt laulua parempaa mutta kyllähän tämäkin opettaa että parempi on laulaa häläpäti hää kuin olla hiljempää.
6. Jos lauluni höpsölle vaikuttaa niin koetappa tehdä kauniimpaa. Häläpäti hämmää häpäti hää hämmää häpäti hää.
7. Tällä syksyn sävelen voitan sen ja levyraadissa vierailen. Häläpäti hämmää häpäti hää hämmää häpäti hää.
8. Häläpäti hämmää häpäti hää häläpäti hämmää häpäti hää etc. etc.
Audience: Se oli oikein hieno häläpäti laulu. Aivan mahtava, kiitoksia kiitoksia se oli todella hienoa.
Dansk 1. Første vers give ingen egentlig mening, det eneste ord der rent faktisk betyder noget er ordet "hää" der betyder bryllup.
2. Ej i denne sang findes nogen fornuft men man må alligevel synge den ja man må -volapyk- -mere volapyk-
3. Fuglene synger smukt og operasangerne meget højt men jeg synger bare häläpäti hää -volapyk igen-
4. Første vers om igen
5. Ingen bedre sange fandt jeg på men selv den her lærer os at det er bedre at synge häläpäti hää end at være stille (i den finske version er der rim mellem "hää" og "hijlempää"
6. Hvis sangen min virker fjollet på jer så prøv at lave noget bedre selv -volapyk- -endnu mere volapyk-
7. Med den her sang skal jeg nok vinde og komme ind og synge til radioen -volapyk- -volapyk-
8. første vers om igen
Og tilskuerne siger så: Det var en rigtig fin häläpäti sang. Helt vildt god, tak tak det var rigtig fint. | |
|
 |
|
|
Johan Vedel

|
#5 Posted: Tue Jul 08, 2008 20:53 |
|
|
|
|
 |
|
|
Lise Rasmussen

|
#6 Posted: Wed Jul 09, 2008 11:55 |
|
|
| ...fuck hvor jeg elsker dig, Aslak x3 | |
|
 |
|
|
Morten Koborg

|
#7 Posted: Wed Jul 09, 2008 12:51 |
|
|
| Lise, du skulle i tilfældigvis have gemt klippet fra youtube på din egen computer? Det er nemlig blevet fjernet fra youtub 
/Morten | |
|
 |
|
|
Aslak Vainio
|
#8 Posted: Wed Jul 09, 2008 19:21 |
|
|
| http://www.youtube.com/watch?v=Ks4AgJ6cruk
4 minutter og 15 sekunder inde i den her videosekvens starter han på at synge den..
Sekvensen i det hele taget handler om at Rölli er ked af det fordi han er syg, så først er han meget "alakuloinen" (nedtrykt) men bliver så efter sangen "yläkuloinen" (som faktisk ikke betyder noget, altså en leg med sproget)
ALA-kuloinen = NED-trykt YLä-kuloinen = "OP"-trykt | |
|
 |
|
|
Morten Koborg

|
#9 Posted: Wed Jul 09, 2008 21:09 |
|
|
| 
Det var bare det jeg ville sige.
/Morten | |
|
 |
|
|
Troels Dueholm Nørgaard

|
#10 Posted: Wed Jul 09, 2008 23:57 |
|
|
| Hep hey Den finske Trollerik slår til igen. 
\Troels | |
|
 |
|
|
Lise Rasmussen

|
#11 Posted: Thu Jul 10, 2008 0:35 |
|
|
| Aaah, den Aslak linkede til er meget bedre! Der er også Röllis sang om at han er frygtelig og farlig! x3 | |
|
 |
|
|
|